Turismul romanesc - intre oferta si realitate!


   Turismul romanesc, ridicat in slavi de unii,tarat prin noroi de altii, reprezinta totusi o problema a autoritatilor specializate, mai ales in plin sezon estival, cand potentialii clienti romani prefera plajele vecinilor bulgari, sau locatiile exotice.
Ne punem totusi o intrebare.De ce? De ce este litoralul romanesc fara clientii de alta data? De ce sunt hotelurile goale? Ce nu este pe masura asteptarilor?
   Cateva raspunsuri nu ar intarzia sa apara, mai ales privitoare la serviciile oferite de hotelierii romani, in comparatie cu cele oferite de hotelierii straini,si nu numai!!
La capitolul servicii de calitate,noi romanii trebuie sa recunoastem, ca mai avem de invatat. Nu neg potentialul turistic al Romaniei, avem potential,doar ca nu prea are cine sa ni-l valorifice, sau mai grav, nu stim sa ne vindem "marfa" cu alte cuvinte spus.
Imaginea Romaniei lasa mult de dorit peste hotare,e un adevar si asta,dar asta rezulta tot din "straduintele" unor compatrioti de ai nostri.
     Acum avem si o scuza, CRIZA de asta e gol litoralul, de asta nu sunt clienti, de asta nu merge bine turismul romanesc, si multe alte industrii strans legate de el, din cauza lipsei BANILOR.
   Dar daca am analiza ceva mai profund situatia, am constata un lucru cam dureros cei drept, dar foarte adevarat, acela ca sunt cativa ani, cam 4-5, de cand lucrurile nu mai functioneaza asa cum ne-am dori. Sa detaliez putin:
Un pachet de servicii turistice standard, pt o familie cu 2 copii, pentru 7 zile, cu demi-pensiune la un hotel de 4*, in preajma Craciunului,sau a Pastelui,intr-o zona cu potential turistic ridicat, precum Bucovina , costa in medie nu mai putin de 700-1000 euro. Poate parea aberant,iesit din comun, si sa te intrebi chiar ''Ce naiba mi s-e ofera de banii astia''?
    Teoretic multe,doar ca intre teorie si practica e o diferenta destul de mare,si asta inseamna alti bani,mai exact pentru a concretiza teoria. Noi romanii,ne pricepem zic unii la "prosteala"...si nah, prostesti omul cat il prostesti,a poi cand isi da seama ca a luat "teapa" nu-ti mai calca pragul!
Cand spun servicii de proasta calitate,ma refer la:
- personal dezinteresat, plictisit, nespecializat corespunzator ,sau "specializat" doar pe hartie, aici includ personalul executiv, cel care interactioneaza in mod direct cu clientul,(receptie, chelneri, barmani etc)si care ar trebui sa oglindeasca calitatea si profesionalismul prestatorului de servicii turistice.
- apoi personalul din spatele "cortinei" executive,care contribuie si el tot activ, la serviciile furnizate clientilor(spalatorie,serviciul etaj,bucatarie,...etc)
- nu in ultimul rand cei care vand pachetele de servicii, care fac ofertele,care creaza imaginea turismului, sau cei care vand "marfa", (marketing,rezervari,sau de ce nu management-ul unei organizatii cu profil turistic sau hotelier), departamente care sunt destul de "defectoase".
    Slaba implicare din partea angajatilor,care s-ar justifica cumva SALARIILE MICI, si "prestez de cati bani primesc". Undeva e intreptatita justificarea, dar clientii nu-s de vina ca angajatul e prost platit si nici nu-l intereseaza asta. Partea negativa e alta,si anume aceea a dezinteresului,care se rasfrange asupra clientului, care vine cu bani, sa se relaxeze, sau sa-si petreaca concediul, cu bani adunati un an de zile, referindu-ma la clientii cu un venit mediu, sau cu venituri mai reduse. Putem asadar sustine tare si sus ca, dezinteresul, nu atrage in nici un caz clientii, iar daca nu-s clienti, nu-s bani, nu-s salarii. O.K. pana aici.
    Dar cati manageri investesc in personalul angajat pentru imbunatatirea serviciilor? Sa fim realisti, oamenii sunt cei care au grija sa fie totul in ordine, oamenii sunt cei care dau forma si viata unei organizatii, indiferent de profilul ei, altfel nici nu ar exista, oamenii sunt cei care, ofera altor oameni un serviciu, indirect vorbind, sau presteaza o activitate in schimbul unor bani, platiti indirect prestatorului direct.
    In fine,nu vreau sa fac politica interna organizationala, si nici strategii de imbunatatire a procesului de dezvoltare turistica, am vrut doar sa evidentiez ca in proportie de 70% TOT NOI suntem de vina ca nu ne vin clientii, deoarece noi vindem scump,"marfa" de proasta calitate. 
Ce trebuie sa stim? Sa imbunatatim oferta sau cel putin sa "incercam" sa tinem pasul cu actualitatile, altfel riscam sa fim calcati in picioare de cei care vin din urma!

Comentarii

  1. E greu sa accepti ca traim idealuri diferite.Daca nu stii cum traiesc altii, asa cum traiesti tu e cel mai bine.O ideie care am luat-o de la scriitorii sudamericani.Daca traiesti in Germania,cam greu sa te multumesti cu Romania,cel putin la nivel de oameni si nu la frumusetile naturii.Conteaza pentru ce traiesti si cat de intens, ca tot admiram si ridicam in slavi spiritul liber,aventuros si nostalgic al gitanilor in carute colorate.Si Regina Maria a Romaniei admira puradeii dezbracati de la periferia Bucurestilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. E greu sa accepti ca traim idealuri diferite.Daca nu stii cum traiesc altii, asa cum traiesti tu e cel mai bine.O ideie care am luat-o de la scriitorii sudamericani.Daca traiesti in Germania,cam greu sa te multumesti cu Romania,cel putin la nivel de oameni si nu la frumusetile naturii.Conteaza pentru ce traiesti si cat de intens, ca tot admiram si ridicam in slavi spiritul liber,aventuros si nostalgic al gitanilor in carute colorate.Si Regina Maria a Romaniei admira puradeii dezbracati de la periferia Bucurestilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Adevarat ai grait.Apreciez comentariul!
    O seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevarat ai grait.Apreciez comentariul!
    O seara buna.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Dorinte

Nufarul si lotusul...simbolurile puritatii!

Dor...